نتایج جستجو

کلبه غواصی چابهار

کلبه غواصی چابهار اولین مدرسه غواصی ایران است که در منطقه آزاد، بلوار ریگی قرار دارد. همچنین تنها مرکز غواصی حرفه‌ای با استانداردهای بالا است که امنیت شما را تا حد بالایی تامین می‌کند. این مدرسه علاوه بر امکانات تفریحی، امکان آموزش حرفه‌ای با اعطای گواهینامه را برای علاقه‌مندانش فراهم آورده است.

غارهای سه‌گانه تیس چابهار

غارهای سه‌گانه تیس چابهار در روستای باستانی تیس از توابع شهرستان چابهار، استان سیستان و بلوچستان و در فاصله ۹ کیلومتری شمال غربی شهر چابهار قرار دارد. در دامنه کوه شهبازبند، حدود ۲۵ متر بالاتر از سطح زمین، دو غار مصنوعی و یک غار طبیعی در کنار هم قرار دارند که این سه غار را مردم بومی «بان مسیتی» می گویند. در زبان بلوچی، «بان» مرد صالح و خداپرست و تارک دنیا را می گویند و «مسیتی» معبد و پرستشگاه خوانده می‌شود. در درون یکی از غارها که طبیعی و کوچک است یک آرامگاه مکعب و صندوقچه‌ای که ارتفاع گنبد آن ۴۰ سانتیمتر است دیده می‌شود. روی دیوارهای سه طرف گنبد، با جوهر قرمز و بنفش، خطوط و علاماتی نقش بسته که بیشتر به خط «گجراتی» و خطوط هندی شباهت دارد.

موزه محلی جابهار

موزه محلی چابهار اکنون در ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار که از دوران قاجار به جا مانده، بنا شده است. این بنا روی سکویی به ارتفاع ۱/۵ متر و به وسعت حدود ۶۵۰ مترمربع بنا شده و دارای سه درب ورودی، مجموعه اتاق‌ها، راهرو و… است. بنا در دو طبقه ساخته شده است که قسمتی از آن با سکویی با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است.

ساحل بریس

در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار، در امتداد دریای عمان و اقیانوس هند و در روستای بریس قرار دارد.

اسکلهٔ بریس صحنه‌ای بسیار فرازمینی به شما نشان می‌دهد، بر فراز صخره روبروی اسکله بایستید و در جلوی شما دریا با قایق‌های رنگارنگ و آبی دریاست، اینجا محشری از زیبایی خداوند است.

بندر بریس موفق‌ترین بندر صیادی کشور است.

اسکله کنارک

در ۵۰ کیلومتری شهر چابهار، در کرانهٔ باختری خلیج و دریای عمان قرارگرفته است، وجه‌تسمیه این شهر به دلیل کثرت درخت کنار می‌باشد.

دارای ساحل زیبا و آرام، اسکله لنج­سازی، و بازاری با پوشاک و محصولات استوک می‌باشد.

کنارک با در برگرفتن پایگاه‌های دهم شکاری، دریایی و ارتش، از موقعیت نظامی ویژه‌ای برخوردار است.

 

اسکله کنارک با طول ۴ کیلومتر، مکانی برای پهلوگیری لنج و قایق‌های صیادی است، تقریباً تمام لنج­ها در اینجا ساخته می‌شود یا حداقل برای تعمیرات به این ساحل آمده‌اند.

انبوه لنج­های رنگارنگ، پرواز مرغان دریایی، ساحل آرام و پر صدف اینجا را به یکی از زیباترین سواحل تبدیل کرده است.

تصویر از محمد اسماعیل نیا

دماغه پزم

روستای از توابع شهرستان کنارک، در امتداد ساحل دریای عمان، بندر پزم است که بخشی از ماهی و میگوی کشور را تأمین می‌کند، شبیه یک جزیره است و دماغه ساحل پزم شبیه وال یا نهنگ است، ازاین‌رو پزم نامیده می‌شود، ساحل آرام و دلنشین، غروب‌های زیبا، نظر هر گردشگری را به خود جلب کرده است، در فصل تابستان با وزش بادهای موسمی، موج‌های بزرگی دیده می‌شود که تا ۱۰ متر ارتفاع دارد.

پسابندر

در ۸۵ کیلومتری شرق چابهار، درواقع دورترین نقطه کشور و مرز دریایی پاکستان است.

در عرض جغرافیایی ۲۵ درجه و ۴ دقیقهٔ شمالی قرار دارد.

اینجا قطب صادرات ماهی کشور (مثل: شیرماهی، حلوا، حوور، ماهی تن و شاه‌میگو) است.

روستای کهیر

روستای کهیر در ۷۵ کیلومتری چابهار و از توابع شهر کنارک می‌باشد، روستایی با آب‌وهوای گرم و مرطوب، که به دلیل نزدیکی بلوچستان به خط استوا، اینجا را به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران تبدیل کرده است، باغات گرمسیری این روستا با میوه‌هایی مثل: گوآوا، نارگیل، پاپایا (خربزه درختی) چکو و انبه می‌باشد.

تصاویر از محسن کاظمی

نتیجه جستجو



تمامی حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ است